Chinees jaar, Bad Bunny en Premier League: waarom ze begin 2023 het meest worden gezocht op Google

Sinds de vroege uurtjes van 2023 gebruikten gebruikers uit verschillende Latijns-Amerikaanse landen de Google-zoekmachine om te zoeken naar informatie met betrekking tot het nieuwe jaar en begin januari in aspecten als cultuur, muziek en sport over de hele wereld.
Als resultaat van de gemaakte zoekopdrachten, de Google Trends-tool, gespecialiseerd in het opstellen van statistische tabellen over de trends van gebruikersvragen over de hele wereld, waren dit enkele van de meest prominente in de zoekmachine van het bedrijf.
De trend waarnaar Google-gebruikers in Mexico het meest zochten, had te maken met de Premier League, de voetbalcompetitie in Engeland, die doorging met het schema voor speeldag 18 vanaf 30 december 2022. Met name de wedstrijd tussen de clubs Tottenham en Aston Villa was de meest gezochte met meer dan 20.000 zoekopdrachten aangezien het de eerste competitiewedstrijd in het nieuwe jaar was, die eindigde met een 0-2 resultaat voor het bezoekende team.
Aan de andere kant maakte muziek ook deel uit van de trends voor de komst van 2023, aangezien Los Ángeles Azules, een groep oorspronkelijk uit Iztapalapa, een gratis liveconcert gaf op Paseo de la Reforma, de belangrijkste straat in de stad Mexico.
Tijdens het evenement, waar ook meer dan 20.000 mensen naar op zoek waren, werden meer dan 20 liedjes gezongen om de overgang naar een nieuw jaar in het land te herdenken.
De belangrijkste zoekopdrachten in Argentinië waren vooral gericht op de komst van het nieuwe jaar en hoe dit te vieren. Termen als "new year countdown 2023", "new year timer 2023" en "new year countdown" maakten deel uit van de trend van gebruikersvragen op het Google-platform.
Onderwerpen als "aftellen" en "chronometer" vertoonden een stijging van meer dan 2.400% tijdens de laatste momenten van het jaar 2022 en zelfs vragen met betrekking tot "Messi nieuwjaarskleding" waren het meest gewild bij Argentijnse gebruikers, die in afwachting waren van de viering van de aanvoerder van het Argentijnse team met zijn gezin.
Aan de andere kant namen met de komst van het jaar 2023 ook de vragen toe over het begin van het Chinese jaar, dat het konijn als hoofddier zal hebben en wat zijn de horoscoopvoorspellingen volgens de overtuigingen van het oosterse land.
In het geval van Peru bezette het Chinese jaar ook de meeste zoekopdrachten met meer dan 10.000 zoekopdrachten over wat er in het jaar met mensen zou kunnen gebeuren. De muzikale zoekopdrachten waren echter ook relevant voor het publiek van het Zuid-Amerikaanse land, aangezien Bad Bunny en zijn nummer Yonaguni, uitgebracht in juni 2021, tot de belangrijkste zoekopdrachten behoorden.
De tekst van het thema van de Puerto Ricaanse zanger, dat de uitdrukking "en breng 2023 goed door, klootzak" bevat, was de belangrijkste reden voor de toename van vragen over "hoe laat moet je naar Yonaguni luisteren" om dat couplet te kunnen zingen, vooral op de begin van het nieuwe jaar.
De artiest van zijn kant besloot ook een publicatie te maken met de zin van zijn lied op zijn officiële Twitter-account, waar het door meer dan 13 miljoen mensen werd gezien en meer dan 385.000 likes kreeg.
BLIJF LEZEN
Post a Comment for "Chinees jaar, Bad Bunny en Premier League: waarom ze begin 2023 het meest worden gezocht op Google"