Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

De ultieme luxe cruises: ze hebben een achtbaan, vliegend tapijt en mini-onderzeeërs

Trends

Met klinkende namen als "Ascent", "Jubilee" en "Viva", varieert hun capaciteit van 192 tot 6.300 passagiers: meer dan een half dozijn grote en kleine cruiseschepen zullen in 2023 voor het eerst uitvaren.

Lees ook: Een cruiseschip heeft een achtbaan aan boord en daar wil iedereen in

Aan boord van deze nieuwbouw vind je van alles, van achtbanen tot een vliegend tapijt en mini-onderzeeërs. Hieronder een overzicht van het grootste nieuws van rederijen.

In navolging van de onlangs gedoopte "MSC World Europa", zal MSC Cruises in juni 2023 een tweede door vloeibaar aardgas (LNG) aangedreven schip in gebruik nemen, de "MSC Eurybia", genoemd naar een oude godin uit de Griekse mythologie. Deze cruise heeft een capaciteit van ongeveer 6.300 passagiers en zal in eerste instantie door Noord-Europa varen.

Terwijl dit nieuwe schip al stroomvoorziening aan land heeft, zullen de "MSC Preziosa" en "MSC Fantasia" volgend jaar aangepast worden aan dit systeem, zodat dan een tiental schepen in de vloot voor dit soort operaties ontworpen zullen zijn.

Zo kunnen schepen in goed uitgeruste havens zichzelf voorzien van energie via het landnet, zodat ze ook als ze aangemeerd liggen geen vervuilende gassen uitstoten.

Met de “Celebrity Ascent” laat de Amerikaanse rederij Celebrity Cruises in december 2023 het vierde schip van de zogenaamde Edge-klasse te water.

Het unieke aan deze schepen is een vrij drijvend platform naast het schip, dat de rederij het “Magic Carpet” noemt.

Het platform zweeft als een balkon op zee en kan op en neer gaan tussen de "dekken" of overkappingen. Het schip heeft een capaciteit van 3.260 passagiers en zal in eerste instantie de Caraïben bevaren.

De "Carnival Jubilee" is het derde schip van de zogenaamde Excel-klasse en wordt net als haar zusterschepen "Mardi Gras" en "Carnival Celebration" vervoerd op LNG. Het onderscheidende kenmerk van deze drie boten is de achtbaan op het bovendek.

"Jubilee" zal in oktober 2023 op zijn eerste reis vertrekken vanuit Southampton, Engeland, over de Atlantische Oceaan en vervolgens over het Caribisch gebied. Het heeft een capaciteit van ongeveer 5.200 passagiers.

Daarnaast zal de Carnival-familie ook groeien in opdracht van haar zusterrederij Costa Cruises: na de "Costa Luminosa" in 2022 zal vanaf het voorjaar van 2023 ook de "Costa Venezia" in de Carnival-vloot varen. Een derde schip, de “ Costa Firenze” volgt in 2024. Ze zullen operationeel zijn voor de Amerikaanse markt.

De lijn van deze schepen heet "Costa by Carnival" en streeft volgens de rederij ernaar "Italiaans design en mediterrane flair te verenigen met de filosofie van Amerikaans plezier".

Het tweede van zes schepen in de nieuwe Prima-klasse zal vanaf de zomer van 2023 vaarklaar zijn. Maar de Norwegian Viva zal iets later dan gepland operationeel zijn, aangezien ze in juni zou vertrekken en nu waarschijnlijk in augustus zal vertrekken. . De rederij legde uit dat er problemen waren in de toeleveringsketen.

De "Norwegian Viva" zal zo'n 3.200 passagiers kunnen vervoeren en zal in eerste instantie door de wateren van de Middellandse Zee en de Caraïben varen.

De "Silver Nova" is het elfde schip in de vloot van deze rederij, dat tot het luxe segment kan worden gerekend. Het doel van het brandstofconcept is het verminderen van vervuilende emissies: het combineert LNG-aandrijving met een brandstofcelsysteem en batterijtechnologie.

Dankzij dit hybride voortstuwingssysteem moet het nieuwe schip van de Nova-klasse emissievrij kunnen varen in aanloophavens.

De "Silver Nova" zal zo'n 730 passagiers kunnen ontvangen en in de zomer van 2023 gaan varen. In eerste instantie zal het schip door de Middellandse Zee varen.

De Britse cruisemaatschappij Swan Hellenic, gespecialiseerd in expeditiecruises, heeft de ingebruikname aangekondigd van de "SH Diana", die in het voorjaar van 2023 het grootste schip in haar vloot zal worden. Het zal plaats bieden aan 192 passagiers, die zullen worden bijgewoond door ongeveer 140 bemanningsleden.

Ook de “Seabourn Pursuit”, van Seabourn Cruise Line, is ontworpen voor expeditiereizen. Het is het tweede luxe schip voor expedities van de rederij na de "Seabourn Venture", van dezelfde bouw.

Er kunnen tot 264 passagiers mee reizen en net als haar zusterschip heeft het twee kleine onderzeeërs aan boord. De "Pursuit" zal klaar zijn in februari 2023 en zal voor het eerst naar Groenland en IJsland gaan.

De grote Duitse rederijen Aida en Tui Cruises zullen gedurende 2023 geen nieuwe schepen in gebruik nemen. In plaats daarvan zullen moderniseringen van “Mein Schiff 1″ en “Mein Schiff 5″ worden doorgevoerd.

Ze krijgen onder meer de laatste verbouwingswerken voor de walstroomaansluiting in het droogdok, meldt Tui Cruises.

De "Aida Prima" zal, zoals de rederij bekendmaakte, het "grootste batterijopslagsysteem in het maritiem personenvervoer" in gebruik nemen, met een capaciteit van tien megawattuur.

Ondertussen gaat de Noorse rederij Hurtigruten bijna 100 miljoen euro (bijna 106 miljoen dollar) investeren in de modernisering van haar vloot.

Zo zullen na de "MS Richard With" twee andere postschepen, de "MS Kong Harald" en de "MS Nordlys", hybride motoren krijgen. Drie andere cruiseschepen (“MS Nordkapp”, “MS Polarlys” en “MS Nordnorge”) krijgen SCR-katalysatoren, waardoor ze minder stikstofoxiden (NOx) zullen uitstoten dan tot nu toe.

En tegen 2024 zijn er ook enkele klinkende lanceringen van meer schepen in maritieme wateren. De "Queen Ann" van Cunard zal na een vertraging van twee jaar eindelijk operationeel worden, net als de "Icon of the Seas" van Royal Caribbean en de "Mein Schiff 7" van Tui Cruises.

Volg ons op @estilotn en ontdek wat er nieuw is op het gebied van mode en beauty.

Post a Comment for "De ultieme luxe cruises: ze hebben een achtbaan, vliegend tapijt en mini-onderzeeërs"