Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Hoeveel kost het om de auto in conditie te brengen om zonder problemen op vakantie te gaan

auto

Als de lezer tot een gezin uit de middenklasse behoort en al alles klaar heeft staan ​​om met zijn eigen auto op vakantie te gaan, moet hij weten dat de inflatie ook in het auto-universum, maar ook in de schappen van de supermarkten, de prijzen hard treft. Om deze reden moet u uw veiligheidsgordel omdoen, diep ademhalen en kalmeren, omdat de prijzen om de auto in goede staat te brengen fluctueren in cijfers die zelfs hoger kunnen zijn dan een gemiddeld salaris ($ 150.000 in het geval dat u banden moet wisselen, wat retoucheren aan de voorkant of het remsysteem vastzetten. En niet te vergeten, hieraan moeten we de verplichte technische beoordeling (RTO) toevoegen, die $ 6.000 kost

Natuurlijk variëren de prijzen afhankelijk van het model, de reeks en het type reserveonderdelen of banden die moeten worden vervangen, maar om een ​​idee te hebben: de kosten van een volledige revisie liggen tussen $ 137.500 en $ 258.500.

"Het budget is meestal heel willekeurig omdat er een verscheidenheid aan voertuigen en soorten reserveonderdelen is", zegt Martín, een medewerker van een bedrijf in het macrocentrum van Rosario, waar allerlei soorten onderhoud aan auto's wordt gedaan.

Een uitlijn- en balanceerset voor een auto uit het lagere segment kan $ 6.500 kosten, terwijl het in het geval van een mid-range of high-end voertuig of pick-up tot $ 8.500 gaat. Misschien moet die auto waarmee de bestuurder van plan is de weg op te gaan en een paar kilometer te rijden, ook het remblok en de schijf controleren. In dat geval ligt de set pick-up en schijven tussen $ 35.000 en $ 60.000.

"In het geval van de voorkant is het meest gebruikelijke om de schokdempers te vervangen, die tussen de $ 40.000 en $ 70.000 kosten", zegt de monteur als een frequente vervanging, evenals het remsysteem, zonder de olieverversing te vergeten en filters, die variëren tussen $ 15.000 en $ 20.000, afhankelijk van het type automotor en oliekwaliteit.

Als dit niet te veel lijkt, is wat er gaat komen echt erger en heeft het te maken met het wisselen van banden. Dat is waar het budget verdubbelt en zelfs verdrievoudigt ten opzichte van de "Banden waren de centrale kwestie van het jaar omdat er tot nu toe een gebrek is aan metingen op verschillende modellen, die te maken hebben met een luchtweerstandprobleem", legt Martín uit.

In die zin verzekert hij dat "de vraag een jaar lang enorm is geweest en niet is gedekt, tussen de invoerbeperking en het vakbondsconflict, hoewel moet worden verduidelijkt dat het niet waar is dat het tekort en de kosten waren de verantwoordelijkheid van de staking van arbeiders in de sector".

Evenzo beweert hij dat de prijzen de pan uit rijzen en automobilisten op zoek zijn naar veel gebruikte banden, tot het punt dat ze de levensduur van de banden onder druk zetten "totdat ze niet meer geven" als gevolg van de kosten van elke band.

Om een ​​idee te krijgen: de meest elementaire mechanische details voor een Renault Clio kunnen $ 35.000 kosten, terwijl een groter voertuig, zoals in het geval van een Chevrolet Cruze, een Ford Focus of een Peugeot 408, de prijs voor elk band is in de orde van $ 100.000. "Om de omslagen te verwisselen, moet je denken dat je tussen de $ 200.000 en $ 400.000 in handen hebt", zegt hij.

Bij een algemene controle worden alle compartimenten en sectoren van de auto geïnspecteerd. "We controleren alles: voorkant, verlichting, vloeistoffen (koelvloeistof, hydraulische besturing, remmen, motor- en bakolie), airconditioning, toestand van de riemen, bougies", somt Nicolás op, een monteur uit het zuiden van Rosario.

Zo moet het budget indien nodig worden verhoogd om tijdens de reis geen tegenslagen te krijgen. Hieraan moeten we, indien nodig, de RTO toevoegen waarvan de kosten in de erkende werkplaatsen in Rosario en omgeving opliepen tot $ 6.000.

Post a Comment for "Hoeveel kost het om de auto in conditie te brengen om zonder problemen op vakantie te gaan"